Categorieën

Ontroering en verbinding.

30 juni 2021
Ontroering en verbinding.

Samen gaan we Schalkwijk mooier maken. Dat was het motto waarmee we inwoners van Schalkwijk, kunstenaars, schoolkinderen en juffen, betrokkenen van welzijnsorganisaties – en iedereen die het maar horen wilde – hebben geënthousiasmeerd. De afgelopen drie maanden en de periode daarvóór is er keihard gewerkt om mooie kunst te creëren. En het is gelukt!

De kunstroute ‘Het Ongeziene Gezien’ was een groot succes. Van toevallige voorbijgangers die zich vergaapten aan de foto’s op de doeken of de tentjes met gedichten, supermarktbezoekers die de auto hadden geparkeerd en ineens oog in oog stonden met de fotodoeken op de parkeergarage, tot deelnemers aan de georganiseerde wandelingen en van degenen die de kunstroute op eigen houtje hebben bekeken.

Ontroerende woorden van de wethouder bevestigden dat de verbinding tussen de bewoners van Schalkwijk is gemaakt, met een project groter dan de som der delen. Met elkaar kunst maken, elkaars verhalen beluisteren, kortom elkaar ontmoeten – maakt de wijk en de wereld mooier.

Wij gaan de zomer nagenieten van alles wat we samen gerealiseerd hebben.